onsdag 24 augusti 2011

Glad Jul???


Att sitta och stödmata ett marsvin kl 5.00 på morgonen är inte så roligt. Särskilt när man bara har sovit 5 timmar. Att marsvinen inte är kooperativa och vägrar accepter att matte försöker rädda livet nej det är extra jobbigt. Men såna dagar finns helt enkelt. Jag har hittat en lösning så det bli lite roligare. Det finns folk som stödmatar marsvinen framför TV. Tyvärr har vi ingen TV men man kan sätta på lite musik. Vi hade en kille som lyssnade på klostersånger, sen hade vi en som lyssnade på ABBA och den nästa lyssnade på allt, bara att jag var i närheten. Sen hade vi också 2 stycken som inte ville ha någon musik. Och nu har vi lilla Maja. Maja vill ha Musik! För några dagar sedan satte jag på CD spelaren och kollade inte så noggrant. ”The Priests” låter lugnt och fint. Den är perfekt tyckte jag. Det tyckte inte Maja i början, men när vi hamnade på sång nummer 10 var hon nöjd. Maja spottar, biter och skriker fortfarande när jag stödmatar henne, men när vi kommer till nummer 10 är hon lugnare. Och det känns bra. Mindre bra är det att hon valde den sång som tycker illa om. Texten är jättefin, men man hör den för ofta tycker jag. Jag är lite trött på den, men om hon äter bättre kan jag faktiskt 5 gånger per dagen lyssna på ”Stilla Natt”. Undrar om hon vet att jag inte gillar den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar