söndag 21 augusti 2011

Söndagsmorgon med Maja


I morse kom Maja till Frukosten! Vilken duktig tjej. Hon åt till och med lite själv. Jag ändrade lite frukostritualen. Klara är nu arg eftersom det inte fanns någon mat i hennes hängmatta. Lucia hittade inte heller maten på hennes normala matplats. Bara Flora blev glad eftersom maten stannade kvar i matskålen. Flora och Maja satt bredvid matskålen och åt. Resten letade efter mat i rummet.

Maja får ju fortfarande antibiotika och varje gång hon äter själv fundera matte  att fira det. Efter hon åt lite själv tyckte jag att vi ska ta det lite lugnare nu på morgonen.  Maja fick villa 1 timme efter frukosten och jag började samla ihop allt vi behöver till tvångsmatning. Först kröp jag in i höpåsen och samlade hö. Jag vet ju vad Maja bäst tycker om. Sen blandade jag Critle Care (CC) och hämtade grönsaker. Vågen fick också följa med till vardagsrummet.
Nu måste jag fånga in en liten tjej som blev otrolig pigg.

Med en protesterande Maja på armen gick jag till vågen. Hon gick upp 5 gram och jag tyckte att Maja får bara antibiotika och lite grönsaker nu på morgonen. 2 timmar senare ska hon ja ha Bene-Bac® Gel. Hon åt 3 g fänkål, 2 g Paprika och Hö. Jag är stolt över henne. Maja kämpar för glada livet. Hon vet precis vad hon vill eller inte vill. Ordet ger upp finns inte i hennes ordförråd (wortschatz).  Och som det ser ut just nu klara vi krisen. Jag hoppas på det i alla fall.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar