måndag 31 oktober 2011

Vi vill klaga!!


Vi, det är Sune R och Wilda. Där sitter vi i buren och vilar lite, och så kommer husse och sätter oss i transportboxen. Dessutom åkte han bil med oss. I alla fall en liten stund. Sen stannade vi och träffade matte. Jo och då såg jag (SuneR) var vi har hamnat. Mitt minne är nämligen bra ibland!

Jag bönföll Wilda att kolla upp mig om hon hittade några konstiga hål eller bölder men det gjorde hon inte. Samma sak gjorde jag också sen på henne. Jag upptäckte bara att hon är en tant. Innan jag kunde använda mina kunskaper kom matte och sa ”Taxi” Tack gode gud att det var Wilda som var kvällens stora stjärna. En tung sten föll från mitt hjärta. Ni hörde säkert jordbävningen?

I alla fall fick Wilda lämna transportboxen och hon fick träffa en ny människa. Hon klämde på Wildas mage och ställde massor av frågor om henne. Men vad gör man inte för en elefant? När elefanten var slut och hon hade klämt färdigt på Wilda fick Wilda komma tillbaka. Hon var lite upprörd och klagade hela tiden. Medan veterinären (så heter den personen) pratade med någon annan veterinär försökte Wilda övertala mig att byta plats med henne. Men det kunde hon glömma!

När veterinären kom tillbaka fick Wilda åka taxi igen och tänderna blev kollade. Dom var i alla fall gröna! Samma färg som allt hö Wilda hade i munnen. Men efter en liten stund och lite samtal med Wilda visade Wilda upp sina baktänder. Wilda kan 3 grejer samtidigt. Klaga! Boxa! Tandkontroll! När den där delen var avklarad skulle Wilda till röntgen. Jag (Sune R) orkade inte gå med henne dit. Så matte följde med. Med hjälp av 2 skivor gurkor gick det väl bra. Dom fick till och med en bild från Wilda på sidan.

Nu hade det ju gått över en timme sen vi kom hit. Wilda tyckte nu att hon kände veterinären bra och hon måste visa upp vad hon kan. Så hon hackade tänderna. Bra att matte var med och kunde förklara att Wilda måste kissa. Fint, hon kom till mig och kissade framför min näsa (ihhh), sen ville Wilda ut igen och hälsa på sin nya vän. Egentligen ville hon att jag följde med men jag vill inte. Jag ville bara hem.

Det blev föresten 2 fina bilder på Wilda! Dom ska bli undersökta och bedömda och sen vet vi förhoppningsviss vad Wilda har. Vi vet i alla fall vad hon inte har. Det är ju också bra. Dessutom hörde jag att veterinären undrade sig och jag var kastrerad eftersom jag bor ihop med 5 tanter. Jag blev jätterädd men matte sa att jag var det. Tack matte att du hjälpte till att jag slapp det också! Men vad betyder kastration egentligen? 

Nu är vi hemma igen och Wilda berättar för alla hur duktig hon har varit. Förhoppningsvis hämtar matte henne snart till skrivbordet, då kan hon tjata på matte. Jag satt ju med henne i transportboxen och då klagade hon också. Kvinnor!

5 kommentarer:

  1. Men Wilda, så du ställer till det. Mår du inte riktigt bra? Du får försöka förstå Sune R. Han vill väl, men han är lite orolig att kulorna inte räckte som pant för att slippa bli veterinärundersökt.
    Sune R: Jag tycker att du är en klippa som följer med (fast du blev tvingad) och håller Wilda sällskap. Du ska se att du också kanske kan få en elefant som tack.

    SvaraRadera
  2. Skönt att allt gick bra, ni var väldigt modiga båda två!

    SvaraRadera
  3. Camilla@ Wilda tapper vikt hela tiden.Nu på måndag ska vi åker till veterinären i Sigtuna. Det är ju bara 300 km enkel resan. Förhoppningsvis vet vi sen vad lilla fröken har.

    SvaraRadera
  4. Kan Wilda lida av samma sak som Kajsa? Hyperthyreos, dvs överaktiv sköldkörtel. Kajsa höll på att svälta ihjäl trots att hon åt för allt vad hon var värd. Till sist vägde hon 630 gram och kunde inte hålla balansen själv. Ett blodprov talar om det. Länk till mitt blogginnlägg om det:
    http://kring.kringelkroken.se/blogg/2011/05/jaaa-nu-vet-vi/

    SvaraRadera
  5. camilla@ sköldkörtel är också det vad jag tro. Förhoppningsvis vet vi mer nästa veckan. Tills dess stödmata jag henne. Wilda har hittad ett sätt att tala om när hon behöver mat.! Då sitter hon i matskålen. Duktig tjej.

    SvaraRadera