torsdag 3 november 2011

Allt ska vara på rätt sätt!


Då har vi kommit till sista programpunkten till ikväll. Och det är den som jag tycker mest om. Först fixar man lite mat, sen förbereder man skrivbordet och ännu senare hämtar man kvällens stjärna. Wilda kommer till skrivbordet och springer direkt i sitt tält. Sen hänger näsan i luften och hela damen skakar av upphetsning. Att vänta är inte hennes starkaste sida. Det kan jag lova.  

Maten vill hon ha i tältet och varken ut skålen eller från en sked. Nej hon vill ha mitt finger! Hon har precis som många andra här valt musik till maten. Och så sitter vi här lyssnar på pärleporten och hon äter critical care med kligröt. Vi hade ju några diskussioner vad hon ska äta. Jag ville att hon äter cc och hon ville ha kligröt. Hon vann hela tiden och så började jag blanda alltihop. Nu är vi nöjda båda två. Efter maten kommer taxin och jag sätter henne på golvet. Tillbaka går hon själv. Vilken underbart tjej.

Nu på måndag ska vi åka till Sigtuna. Där ska Wilda lämna massor prov. Förhoppningsvis vet vi sen vad hon har för fel. I alla fall bli det en lång dag i transportbox, men några hemska saker som händer emellan. Hon kommer att hata mig efteråt. Hoppas hon kommer ihåg att det är jag som tar hand om elefanterna… 



2 kommentarer:

  1. Eugen, Pascal, Sara & Simon4 november 2011 kl. 03:52

    Vi håller tummarna och tassar här i Göteborg för lilla Wilda :)

    SvaraRadera
  2. Pärleporten?? Är Wilda smått religös kanske? Lycka till nu på måndag

    SvaraRadera