torsdag 24 november 2011

Jag tror att jag verkligen kan anmäla lilla Lucia på cirkus!


Sista dagarna har vi försökt övertala Lucia att hon ska stanna inne i buren. Men det var tyvärr inte så lyckat. Hon tränar flitig för sitt stora uppträdande. Jag vet bara inte var. Hon har lärt sig , att matte och husse inte alls tycker om hennes nya kunskaper. Dessutom kan hon inte fly när vi säger till. Tillbaka kommer hon nämligen inte själv. Men hon har tålamod och i morse visade hon den här bilden:

Först över gallret(jag hörde henne när hon landade)



Hon spanade i mig och sen:



Titta matte vad jag kan:



Och till sist: jag är ett oskyldigt litet marsvin! Glöm inte det.



Jag har stått bredvid dörren och visste inte vad jag skulle säga. Nu kan vi ju ta bort stenen, men då kan Sune R bryta sig ut. Kanske var det han som tränade Lucia i smyg? I alla fall ska jag sätta upp ett extra staket till resten av bostaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar