fredag 24 februari 2012

Mina tanter!

Bara att ni vet! Jag är chef i huset och det är mina tanter. Så jag bestämmer med vem dom får prata!  Röstträningen har jag föresten inställt. Jag måste ju inte skrika efter mat. Jag har 5 tanter och en granne som kan göra det. Okay jag är lite misstänksam mot grannen, men i alla fall börjar han intränga sig i mitt revir. Varje gång när han har golvtid kommer han springande mot gallret och flirtar med mina tanter. Det är sååååååååå jobbigt att jaga bort dom från gallret, visa upp vad jag kan och samtidig ska man ju också förklara grannen att han måste letar efter egna tanter.

Idag till exempel hade han ett långt samtal med Lucia och han lyckades till och med att övertala Lucia att hoppa över gallret. Vad bra att matte såg det och grep in. Lucia får verkligen inte gå till grannen när han har golvtid! När matte vad klar tog jag över och jagade Lucia tillbaka till buren upp till 3:våningen. 

Jag själv gick tillbaka till gallret. Jag menar att någon måste offra sig och ta lite ansvar här. Så där satt jag och blev mobbad. Fört pratade han hela tiden emellan blev det rrrrrrrrrr och han hackade tänderna. Och sen när jag hade fått nog och blev arg började han med stora glädjeskutt. Hela det här spelet gjorde han många gånger med mig. Till sist tröttnade jag och gick därifrån. Och fick jag lugn och ro? Nej! Då gick Maja till gallret och jag måste jaga bort henne därifrån.

Matte sa föresten att jag tyckte om honom i början och att hon hoppades på en kastration. Nu har jag glömt vem som skulle bli kastrerad. Toni eller matte?  Just nu vet ju matte  inte riktigt vad hon vill. Vi hackar för mycket med tänderna och jag försökte bli av med mina 2 gånger på gallret. Jag kan säga så här: ”Matte vill du ha Toni eller vill du ha fred?” Atttttaaaaaakkkkkkkkkkkkkk
SuneR






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar