lördag 4 februari 2012

Om födelsedagar, gamla minnen, Sune Rs luktsinn, Elefanter, främmande som hälsar på, Wildas minne…..

Ok jag håller med matte att titeln är lite lång. Så tyvärr måste jag ta ut mattes sista skidåkning. Dessutom sa hon att det handlar här om oss. För 3 dagar sedan hade min son Eugen födelsedag. Han blev 2 år och jag är stolt över honom. Matte säger att han ser ut som jag, bara kroppsbyggnaden liknar adoptivpappan.  När jag tittade på kortet från kalaset måste jag tänka på när han föddes. Jag var definitivt max tonårsmamma och hade knappt över 700 g. Då kommer lilla killen med 124 g. Ni kan tänka hur glad jag blev över honom. I alla fall så glad att jag lämnade uppfostran till adoptivpappan och satt hela dagarna i höhäcken. Men det var länge sedan!

Nu säger hans matte att han ska lära sig en hel del av mig eller något i den riktningen. Men min matte säger att hon säkert inte ville ha ett marsvin som klättrar som en galning och hoppar just nu 40 högt i luften, över ett galler inkl rör och landar mitt i rummet. Det förstår jag inte. Jag är så duktig och tränar hela tiden och matte är inte glad. Att vara så smidig är ju viktigt, i alla fall när man lever ihop med Sune R. Han har sina talanger. Att hitta mat är han inte så bra på. Man kan ta ut maten ut hans mun (det kan till och med Wilda) och sätta sig bredvid honom och han vet inte var maten finns. Om man däremot är brunstig, då vet han precis vad man är och det vet han till och med när man är kilometerlångt bort.  Jag brukar smita ibland över gallret och han sitter sen bredvid gallret och dräglar. Han är nämligen för tjock att hoppa över!
Hälsningar Lucia


Alltså verkligen ungdomar är inte riktig kloka! Då klagar Lucia hela tiden och vad ska jag säga? Ok jag brukar inte säger så mycket, men så länge jag mår bra och Sune R och matte lämnar mig i fred…

I alla fall har jag allt vad jag behöver inkl min säng under höhäcken. Matte klappar mig många gånger om dagen och frågar hur jag mår.  Men jag mår bra. I motsatsen till andra som har samma ålder och terroriserar matte.  Ok jag skulle gärna ha ibland en elefant men är det viktig? Viktig är bara 3 saker, hö och ett tak över huvudet! Jag är fantastiskt bra på att räkna! Dessutom måste jag berätta en hemlighet. Jag bråkade ju en hel del om chefposten. Men nu upptäckte jag hur bra det är, när man inte är chef. Ha!
Vem hämtar Wilda till maten? – chefen;
vem uppfostrar Klara när hon ligger i vägen? – chefen; 
Vem måste gå emellan när tanterna bråkar? – chefen
Det och mycket mer måste man göra när man är chef. Och jag slipper allt detta.
Hälsningar Flora

Hejsan!
Jag jagar inte bara tjejer! Ibland sitter jag också framför TVn med Lucia och vi tittar på djurprogram. 
Hälsningar Sune R.

God Morgon (tror jag)!

Först måste jag väl presentera mig. Jag heter….. – pst matte vad heter jag? Okay en gång till!
Jag heter Wilda och jag är 2 år gammal. Hä varför skriker alla över mig? Vet ni vad det räcker nu . jag går och sover en stund till.
Hej då!


Utsnitt av djurprogrammet:







2 kommentarer:

  1. hej hej.
    tycker du ska försöka blogga varje dag om dina fina marsvin!
    jag lägger till dig bland mina länkar och hoppas på frekventa blogginlägg här varje dag om dina marsvin och fina bilder,och kanske en video på dem? mvh www.tacksam.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr hinner jag inte varje dag. Men det finns några videos av vårt gammal kastrat Bruno P.

      http://www.youtube.com/watch?v=TnrjDmiaqZg

      http://www.youtube.com/watch?v=C93lEJ_c1hQ&feature=related

      Radera