lördag 7 april 2012

Reklam för grundutrustning

Efter Majas inflyttning för några år sedan fick jag byta vattenflaskor med jämna mellanrum. Maja har nämligen olika talanger. Ta promenader på höhäcken, fixa frisyren med eluttaget, klättra och bita hål i vattenflaskor.

Så när jag upptäckte glasvattenflaskor hos amazon blev jag himla glad. Första dagarna ville ingen använda dom. Sedan började Maja och till allra sist blev det Wilda. Till och med Sune R såg jag använda en vattenflaska! Han brukar annars icke dricka. En positiv aspekt är att dom där flaskorna är väldigt tysta. En negativ effekt är, nu vet jag inte vem som dricker. När Maja dricker exploderade flaskan nästan och man hörde det över hela huset. Wilda och Flora hade också sitt speciella sätt att dricka. Lucia tog paus emellan och flaskan klapprade bara lite. Klara är så försiktig att man inte hör henne, bara om man har tur kan man se henne.

Men nu låter flaskorna nästan inte alls. Man hör bara ett litet melodiskt klickljud. Jag gillar det där ljudet och jag gillar design av flaskorna. Den där iden med en liten plastmorot i flaskan älskar jag. Lätt att ser när vattnet är slut.

Men nu är jag klar med reklamen. Här kommer i alla fall några som är törstiga.

Wilda som upptäckte att hon hade en vattenflaska i exilen 1 veckan efter inflyttningen (hon måste ju sitta ensam 1 timme efter att hon fick ögondroppar)



Sune R som kan bara dricka med en speciell flaskhållare



Flora och Maja som visar hur man egentligen ska använda vattenflaskor


1 kommentar:

  1. Jag hörde om glasflaskorna från dig för ett par dar sen och till min förvåning hittade jag det på djurmagazinet. Jag giller också verkligen designen och den lilla flytande moroten :)

    SvaraRadera