torsdag 14 november 2013

Hemlös och O-älskat



Mitt hem är borta. Maria och Tabea åt nästan upp min hängmattan och nu  finns den inte längre kvar. Om jag läger mig i stora huset jagar Tabea bort mig. Det är hennes hus. Lägger jag mig i ett av den lilla hus jagar Maria eller Lucia bort mig. Klara ligger på min plats bredvid elementet. Sätter jag mig under trappan som sista skydd, då turas damerna om att jagar mig. Ja och på övervåningen, då törs jag inte att gå dit. Det finns ingen plats för mig! Antagningen gör jag mig osynlig bakom korkrören eller jag sitter mitt i buren och alla kan ser mig och ramla över mig. Jag är ledsen och frisyren vill inte heller sitter. Förut sa matte att jag ser ut som Elvis, men nu hänger håret bara rakt ner. Jag är så olyckligt. Ingen som tycker om mig. Inget hem. Vad har jag gjort för fel?

Oh om jag för engångsskull kämpa för min plats bredvid elementet, då ligger Klara framför pallen så där konstig så att alla tycker synd om henne.

Antonios



anmärkning från matte: Det finns fortfarande 6 gömställe i buren och en ny hängmattan är beställt för honom. Så synd är det inte om Toni, men han vill lida med stil! Ja och Klara lever! Jag vet det ser inte ut så. Men damen är pigg och brunstig. Det är också en grej som Antonios har lite problem med just nu. Men det blir en annan historia.

1 kommentar:

  1. Toni, Be matte klippa luggen lite så ska du se att Elvis-looken kommer tillbaka ;-)

    SvaraRadera