fredag 10 januari 2014

En vanlig dag i mitt (antonios) liv



kl 6.00

Jag skriker efter frukost. det är för tidigt.

kl 7.00

Jag använder Maja som stege. Det är förbjuden.

kl.8.00

Jag skriker efter fler mat. det är förbjuden.

kl 9.00

Jag gnager på buren. matta kastar strumpan,. Tro hon vill att jag ska slutar..

kl 10.00

Jag vill att klara bär runt mig på ryggen. Hon vill inte.

kl 11.00

Jag vill sover i huset, men Tabea ligger där. Jag jagar bort henne. Det är förbjuden.

kl 12.00

kissar på höet. det är förbjuden.

kl 13.00

Jag biter matte. det är förbjuden.

kl 14.00

Äter upp hängmattan, smakar inte. det är förbjuden.

kl 15.00

Tackar nej till kloklippning. Det är förbjuden.

kl 16.00

Spelar fotboll med matskålen. Det är för högljudd.

kl 17.00

gnaggar på Majas päls. hon biter mig. Tro hon vill inte att jag fixa hennes frisyr.

kl 18.00

Skriker efter mat. Ser lidande ut.

kl 19.00

kissar i matskålen. Det är förbjuden.

kl 20.00

Skriker efter nattgodis och bevakar matskålen. Det är förbjuden.

kl 21.00

ligger mitt i buren och funderar över mitt liv. allt är tydligen förbjuden.

1 kommentar:

  1. Jag lider med dig Toni, du har hamnat i ett väldigt strängt hem. Alla är emot dig. Allt är emot dig och ingen mat får du. Och var ska du kissa om inte i matskålen?? Det finns ju ingen toalett du når upp till!!

    SvaraRadera