torsdag 13 december 2012

Årets Kelgris 2012



Ibland tycker jag att matte är lite konstig. Att hon lämnar mig ensam en hel dag, jag måste bo ihop med marsvinen eller att mitt skrivbord försvann till exempel. Men det värsta är att matte fortfarande inte förstår att jag inte är ett marsvin!

Dessutom gladde hon sig över andras olyckor. Jag kan räkna upp några exempel, men hon säger att ni redan vet det mesta. Har jag någonsin klagat eller berättat om allt det hemska som har hänt mig?

I alla fall det näst sista eller det näst, näst sista var att hon anmälde mig på en marsvinstävling. MIG!!! Då sitter 4 marsvin här hemma och vem ta hon? MIG!!!  Och tog hon ett trevlig kort? NEJ!!! Hon tog det värsta kortet som finns från mig. Jag var arg, förkrossad och så vidare eftersom matte inte var hemma hela dagen.

Men vet ni vad hände idag? Då fick jag post. Jag fick ett stort tjockt brev med väldigt mjukt innehåll. Jag älskar mjuka paket.  De kommer direkt efter elefanterna. Tydligen var det ett bra kort som matte valde eftersom jag fick paket.

Matte och jag vi hade det jätteroligt i vardagsrummet. Emellan jag undersökte paketet fick matte göra kort och när Lucia har kommit hem igen får jag alla mysgrejer i buren. Jag längtar efter det. Dessutom valde vi kort den här gången tillsammans.

Matte berättade att ni ville se kort. Jag hörde också ryktet att det finns någon som gillar rumpor. Så vi valde några sådana kort.

Jag är jätteglad över paketet och jag är tacksam till alla som valde mig. Det skulle inte vara fel med fanpost om ni nu skriver till mig eller vi skickar kort på mig med några kloka ord från mig. Jag kan säga till när jag är i Knivsta. Då får ni gärna hälsa på. Men jag har ett litet problem. Hur ska jag kalla mig nu?

Årets kelgris Wilda
Årets Kelgris afrikansk skrivbord sköldpadda svin
Afrikansk Kelgris Sköldpadda Skrivbord Svin
Afrikansk Sköldpadda Skrivbord Svin Kelgris Årets
Afrikansk Skrivbord Kelgris Sköldpadda Svin
Afrikansk Skrivbord Kelgris Sköldpadda Svin Wilda
Kelkansk Skrivpadda Sköldbort Svin Wilda
Grisbort Svin Årets Sköldpadda Wilda

Hälsningar från en liten förvirrad Wilda









4 kommentarer:

  1. Grattis Klämma rumpan Wilda ♥

    och tack för goa rump bilder ;0)

    SvaraRadera
  2. Söta fina Wilda. Du passar så bra i dina nya myssaker. Och du får kalla dig vad du vill. Vi tycker om dig precis som du är :-)

    SvaraRadera