tisdag 4 december 2012

Lucia har en ny idol



Idag har det gått 1 vecka efter operationen. Och såret såg bara bra ut igår kväll. Och eftersom matte tycker om mig fick jag ha slagsmål med alla mina kompisar. Det är definitivt min lyckodag!  Oh vad roligt det var, att var tillbaka med alla dom andra.

I alla fall var det så länge roligt tills jag hoppade framför mattes fötter. Hon tittade på mig, på såret och vips hamnade jag i vardagsrummet på mattes knä. Mysstund med matte, det tycker jag om. Men hon kollade bara mitt sår och sen hamnade jag i extraburen igen. Ursäkta men så såg inte min plan ut. Min plan var att ha slagsmål med Toni, Klara, Maja och Wilda. Helst samtidigt!!!!

Jag gissade att slagsmålet får vänta ett tag till.  Att matte pratade i telefonen hörde jag också, men jag var upptagen med att skriva en anfallsplan. Förberedning är allt! Matte hoppade runt med massor olika grejer och till sist hamnade jag igen i transportboxen med Maja. Maja fick följa med eftersom hon är snäll och lyssnar inte på mig. Av alla marsvin som bo här måste matte välja Maja. Det tyckte jag inte om. Ett surmoln Lucia kom ut transportboxen och hoppade direkt i mattes nacke och en väl tränad matte sprang på golvet och la sig på ryggen som en sköldpadda precis framför veterinären. Jag själv försvann under bordet. Jag har väl tränat för ofta med matte och så gick det inte att hoppa ner från 1,50 meter höjd till golvet. Alltså jag måste ju träna ibland och jag hade ett akut behov att hoppa lite mer än den vanliga 40 cm!

Där satt jag under bordet och blängde på matte, veterinären och assistenten.  Tyvärr måste jag komma fram och visa upp att jag faktiskt lyckades att övertala Maja att göra vad jag vill. Resultatet: 2 veckor ensam i en bur med en matte som ska bygga en krage på mig i morgon efter hon har handlat och för att jag inte är så ensam fick jag sällskap i extra buren.  

På vägen hem pratade matte och husse om en tjej som heter Anita. Synd att jag aldrig träffade henne. Hon var expert på att hantera sår och matte och veterinären. Så därför ska Anita bli min stora idol!



10 sekund senare:

 och till sist Anita:








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar