fredag 30 september 2011

Hur man förvirrar matte!


Efter semestern kan det hända att maten är slut. Alltså jagar man matte i väg för att handla. Men hon är väldigt bra dresserad och åkte i väg frivilligt!
Tyvärr kommer vi hem en kvart efter tiden för kvällsmaten. Nu när det är mörkt ute och dessutom ingen rör sig i bostaden är det ju inget problem.  Min första väg förde mig också till marsvinen för att tala om att vi är hemma och jag tände också lampan. Då började bredvid mig en siren. Jag hoppar högt och tittar efter vem det nu var. Wilda den stackaren. Aldrig förut satt dom bredvid gallret i mörkret och framför allt inte Wilda. Wilda är alltid sist till maten utom när hon har 2 timmars förberedelsetid. Det betyder att vi är hemma och rör oss i vardagsrummet. Jag blev skrämd och tog upp henne och gjorde liten hälsokontroll. Då hackade madam tänderna eftersom det inte var det vad hon ville. Men hon måste leva med det eftersom det var det första gången att hon var först till maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar