torsdag 1 september 2011

Matte är orättvis


Jag älskar critical care och jag älskar kligröt och torrfoder. Ni skulle se när jag galopperar runt med skeden i munnen! Men tror ni att jag får någonting därifrån? Nej absolut inte. Kligröt fick jag igår kväll eftersom Maja satt bredvid mig. Jag skulle visa henne att det är gott. Det är det förstås också men om jag lär henne att det är gott, får bara hon det och inte jag! Dumt är jag inte! Jag är chefkastraten och chefkastrater är klok!

Maja är fortfarande inte riktig bra. Hon äter själv, men tappar vikt. Det betyder att hon äter för lite och för långsamt. Matte och husse testade allt möjligt inkl en 90km långa bilresa till arken. Där hämtade dom 2 olika sorters torrfoder. Maja tycker inte om torrfoder. Hon fick testa allt i allt 3 olika sorter torrfoder, grönsaker, kligröt, Wildas elefanter, banan och rödbetor. Ingenting funkar. 3 gånger om dagen får hon extra grönsaker. Men förgår kväll satt matte och husse och pratade. Självklart om marsvin och då hade husse pratat om en marsvinskille som jag inte har träffat men han fick en sjukdom och då tappade han också vikt. Då rusade matte in hos oss och hämtade en liten flaska som heter vitamin c. Det fick Maja nu 4 gånger och hon tappar i alla fall inte vikt. Hon gick till och med upp 12gram! Kan det vara så enkelt? Nej självklart inte! Maja vägrar att äta grönsaker som vitamin c finns på. Och hennes näsa är bra! Matte säger att det är ett heltidsjobb att övertala Maja.

 Och när man pratar om övertalning; Gissa vad Maja gjorde dom sista dagarna. Hon försökte övertala mig. Och det brukar hon göra när hon mår bra. Alltså jaga mig och ”leka” med mig. Jag var lite chokad eftersom hon ville ju inte när hon var sjuk. Men nu har vi det roligt igen. Hon erövrade sin älsklingssovplats igen från Lucia och Maja börjar klättra lite gran.

Matte tog lite kort från sjuklingen Maja. Först när hon äter grönsaker, sen när Maja tyckte att torrfoder inte är ätbar och till sist när hon var klar. Nästa projekt bli när jag galoppera med skeden i munnen. Men det kan hon glömma. Jag är snabb!
Hälsningar Sune




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar