tisdag 6 december 2011

Julen kommer alltid så plötsligt!


Nu har en hel vecka försvunnit. Det finns hur mycket som helst att göra här hemma. Nu på fredag måste jag skicka alla julklappar till Tyskland om jag vill att dom ska vara framme på julafton. Det finns bara ett lite problem. Jag är klar med en fjärdedel av den….

Wilda har till omväxling förståelse för mattes situation och går upp i vikt. Nu bli det bara en elefant på kvällen. Nackdelen är att jag rubbar hennes rutiner och i morse hade jag en liten ilsken pälsboll i buren.  Att jag ändrar på hennes rutiner är inte populärt.

Lucia tränar flitigt höjdhoppning och alla som ser henne beundrar henne för hennes elegans när hon hoppar. Ingen aning om hon blir glad när alla tittar på henne men hon har några beundrare!

Sune R visar också upp ett nytt beteende. Nuförtiden sover han nästan bredvid Wilda. När man kommer in i rummet är det tyst men när han vaknar då bli det full fart. RRRRRRRRRRR, farsan är vaken. Det irriterar Wilda och hon kommer ner till maten ”frivilligt”. Frun vet ju inte vad Sune R vill.

Resten är precis som vanligt utom att Klaras skedvandringar har blivit mer professionella men tyvärr fick hon sluta med träningen eftersom Wilda inte längre får någon critical care. Jo och Maja har börjat gnaga på höpåsen.

Nu på lördagen eller söndagen ska jag försöka och ta lite kort. Förhoppningsvis har en av damerna nåd 1000 g. Just nu är hon på 960 g. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att hon är dräktig men nej hon bara äter och äter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar