lördag 17 december 2011

Matte och jag


Nu är det kväll igen och nu kommer den roliga delen. Jag får bestämma över matte! Det är så kul. Okay den där delen med vågen tycker jag inte om, men resten.

Alltså först måste jag sitta på vågen och sen hamnar jag på skrivbordet. Där får jag bestämma var jag vill sitta. Just nu vill jag ha morot på toaletten. Då sitter jag och äter omkring 10-20 g morot. Sen lämnar jag toaletten och går till tältet. Tillbaka lämnar jag en liten hög med pluttar.

I tältet äter jag efterrätten(elefant) och sen flirtar jag lite med matte. Om jag har ett bra vikt lämnar matte mig i fred. Om det är dåligt måste jag bråka med henne. Men oftast flirtar vi bara. Vi pratar och jag pussas matte och sen om jag tycker att det räcker frågar jag efter taxi.

Taxin hjälper mig att komma på golvet och sen tar jag en liten runda genom bostaden. Om matte är riktig trött går jag hem så här: arbetsrum, sovrum, hall, vardagsrum, under matbord, marsvinsrum bakom höpåsen och sen hem. Sistnämnda delen tyvärr inte frivilligt.  När matte är pigg går jag så här: arbetsrum, hall, vardagsrum och sen står jag framför gallret i marsvinsrummet och trampar. Matte måste nämligen öppna gallret åt mig. Idag valde jag förresten den första delen. Jag är nämligen arg på matte. Hon tog kort när jag satt på skrivbordet. Och det kallar jag för intrång i privatsfären.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar