söndag 8 januari 2012

Hur man tar ögondroppar


När vi var hos veterinären, var Wilda inte särskilt kooperativ. Hon tyckte inte om veterinären, var missnöjd och kissade på mig. Till sist fick vi vara 3 stycken och därifrån fick 2 stycken hålla henne, bara att hon fick i sig ögondroppar.  Nu vet ni säkert hur glad jag blev över henne. Jag såg en bild framför mig: en ilsken Wilda och en förtvivlad matte hemma och definitivt en Wilda utan ögondroppar!

Kvällen kom och jag hämtade Wilda som vanligt till sin stödmat. Madam satt på sin toalett och åt morot. Sen visade jag flaskan med droppar som hon undersökte väldigt noggrant. Sen försökte jag ge dom till henne. Wilda satt blickstilla med öppna ögon. Inget problem alls. Nästa morgon visade hon mig rätt sida till och med. 

Jag får göra tydligen vad som helst med henne. Hon tror på mig och vet att jag vill bara det bästa för henne.  Dessutom vet hon att hon får sitta på min axel på morgonen alternativt på kvällen. Hon flirtar och pratar och trivs tydligen jättemycket i mitt sällskap. Hon kanske tror att jag är samma slags djur som hon.


1 kommentar: