tisdag 3 januari 2012

I nästa liv ska jag (Lucia) bli undulat!

Ja det ska jag! Matte kan inte göra något emot det! Eller ska jag bli papegoja? Jag har ju träffat en papegoja när jag bodde på djuraffären.  Svårt att bestämma just nu, men fram till dess vet jag vad jag ska göra.

Det var igår när matte kom hem från jobbet. Jag satt bredvid Wilda och funderade lite. Då kom matte in i rummet och pratade med Wilda. Ja tänkte jag, nu ska jag berätta vad jag hade bestämt. Alltså som ett skott till matte och förklara att jag vill bli klappad. Om jag blir dubbelt så lång som vanligt, då vill jag bli klappad. Bara att ni vet. Jo och det var så skönt, att jag började kvittra. Matte slutade genast, men då blev jag bara arg och försökte bita henne. Hon förstår mig och jag blev klappad lite till. Matte sa att jag sjöng som en undulat och jag såg lycklig ut. Det var jag också! Nu måste jag bara lära mig flyga. Jag vet bara inte när och hur. Jag vet bara att det är bäst när matte inte är i närheten. Ha en bra dag.

1 kommentar:

  1. Ich schmeiss mich gleich weg. Ein Wellensittich - also wirklich Lucia, was haben denn da Sune und die anderen dazu gemeint.
    Und die Extra-Streicheleinheiten? Das kannst du doch auch anders einfordern - oder? Liebe Gruesse die Wuzzchen-Nanny aus dem Forum

    SvaraRadera