torsdag 5 januari 2012

Utflykt för två

Matte for runt som ett skott i bostaden i morse och dessutom pratade hon i telefonen. Jag anande nästan hur det hela skulle sluta idag. Och jag hade faktisk rätt! Jag är klok, omtänksam, snäll, blygsam, hänsynsfull och ibland sällskapsdam ähm herre. Och det sistnämnda fick jag vara idag. Wilda tyckte nämligen att hon var för frisk och hälsade på matte igår kväll med nästan stängt vänsteröga. Dessutom hade hon någon konstig vätska i ögonen som man inte ska ha när man är ett marsvin. Nu vet jag inte hur det är med afrikanska skrivbordsvin, men jag misstänker att då gäller samma regler.

Så när husse kom hem, ringde han till matte och frågade hon visste vilken transportbox han skulle ta. Jag lekte dessutom kurragömma med honom en liten stund. Så lätt får man mig inte. Det kan jag lova! Sen plockade vi upp matte och åkte till veterinären. Wilda blev som vanligt kvällens stjärna och jag satt i transportboxen och övervakade hela proceduren. Tack gode gud att jag inte måste komma ut. Wilda var lite missnöjd idag med veterinären eftersom hon tycker bäst om tjejer och veterinären var en kille. Han fick undersöka Wilda och spola ögonen och Wilda var jätteduktig. Självklart var hon det, hon fick ju gurka och vad fick jag? Jag satt på första parkett och tittade på. Ingen sa någonting till mig och jag visste inte om jag måste komma ut och uppleva samma procedur som Wilda. Dessutom berättade matte pinsamma historier om mig.

När vi äntligen åkte därifrån med ögondroppar till Wilda och fortfarande ingen gurka till mig då tjatade Wilda hela vägen hem hur jobbig veterinären var och hur mycket hon måste lida och hur duktig hon var.  Jag blev så glad när matte öppnade transportboxen att jag ramlade över Wilda när jag ville ut.  Och nu sitter hon i buren och surar och alla tycker att jag var elak mot henne. Tack matte för den här utflykten. Jag tycker att nästa gång får ni leta efter en ny sällskapsdam ähm herre. Jag strejkar. Hälsningar Sune R






kvällens stjärna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar