fredag 23 mars 2012

Allt som är roligt är förbjudet!

För en timme sedan lärde jag mig att det också finns manliga sjuksköterskor. Först kom matte in till oss och hämtade en transportbox och sedan hämtade hon Wilda. Jag började fundera lite och flyttade mig till en strategiskt bra flyktposition. Måste jag säga att det hela inte var så lyckat? Innan vi lekte fånga in Sune R hoppades jag på att matte bara skämtade med mig. Så jag hoppade frivilligt (det var dumt gjort) på hennes hand och hamnade framför transportboxen. Min blick ”är du säker att jag måste gå in här” tydde matte riktigt men det hjälpte inte. Jag fick klättra förbi en dam som redan var på väg ut…

När vi båda satt i transportboxen åkte vi iväg. Wilda upptäckte lite paprika i boxen och märkte inte när vi var framme och hon skulle komma ut. Nu får ni gissa vem måste ut först. Precis stackars lilla jag. Men då hörde jag veterinären och det måste jag berätta för er. Jag är en snygg, stilig och fin marsvinskille! Jag svävade tillbaka in i transportboxen. Jag gillar Wildas veterinär!

Wilda satt däremot ute och fick uppleva samma procedur som sist. Det gick mycket bättre och hon var duktig. Wilda har problem med hornhinnan och får ögondroppar. Matte berättade vilken duktig sjuksköterska jag är och då säger veterinären att jag måste sluta med det. Aldrig i livet! Jag tycker ju om mina tanter och då måste jag vårda henne.

Medan jag funderade på om jag skulle bli arg på veterinären och inte längre tycka om den hörde jag en annan sak. Wilda skulle flytta till veterinären och då hände det: ”Wilda nu ska du ta taxi till mig” Vi var båda mållösa. Wilda flyttade glatt på den andra armen och jag svävade inne i transportboxen. Vilken veterinär. Om jag skulle bli sjuk vill jag dit. Om hon accepterar Wilda som Wilda med alla konstiga egenskaper, så blir jag också accepterad som jag. Det betyder i fall jag har några konstiga egenskaper. Efter min beräkning är jag en helt normal och anspråkslös marsvinskille.

I alla fall när Wilda kom tillbaka pratade vi lite om veterinären, jag visade upp hur jag tvättar Wildas öga och nu får Wilda sitta på skrivbordet minst 1 timme efter hon får sina droppar. Långt bort från mig. Och det tycker jag fortfarande inte om. Som sagt allt som är roligt är förbjudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar