fredag 30 mars 2012

Varför man ska ha ett husapotek

När Flora i söndags inte kom till maten kunde jag reagera direkt. Hon fick minifom eftersom hon hade gaser i magen. Om jag inte hade minifom hemma skulle jag först leta efter en veterinär som jobbade på söndagen, sen övertala veterinären och sen åka i väg. Apotek har stängt på söndagar och dessutom har distriktsveterinären ingen critical care. Katastrof!

Viken tur att jag inte måste uppleva det! Det första vad jag gjorde var att ge henne minifom, sen kollade jag på nätet och jag satte henne ensam. Inga grönsaker till damen. Critical care blev det senare och så höll vi på till nästa dag. När veterinären öppnade på måndag morgon mådde Flora redan lite bättre. Så vi fortsatte helt enkelt med diet och minifom. Men med den minsta förändring skulle Flora ha åkt till veterinären direkt.

Det är mycket stress för henne att bli stödmatad och få medicin, så jag ville inte mer stress för henne. Tack och lov känner jag till henne väldigt bra.

I dagsläget sitter hon med dom andra och äter hö eller alternativt hon sover. Flora gjorde nämligen det som hon brukar göra när jag städar. Hon hjälpte till och stred om varje bit kutterspån som jag tog ut. Aldrig har jag varit så glad över hennes hjälp som idag.

I tisdags morgon:



Idag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar