onsdag 20 mars 2013

Hemma igen hos en dumt matte




Jaså då är vi äntligen hemma. För den som inte vet så blev i placerat nästan 3 månader i Knivsta. Det hände mycket där, till exempel lämnade vår kära syster den afrikanska skrivbordssköldpaddan kelgrisen Wilda oss. För den som vill läsa om henne rekommenderar vi http://www.meerschweinforum.de/forum/showthread.php?t=293392 . Där kan ni läsa allt om hennes sista resa med taxin. Alltså om ni kan tyska!

I alla fall vi kom hem i helgen. Matte blev jätteglad, men vi var definitivt för länge borta! Hon glömde mina behov. Jag behöver det lugnt och skönt och helst en plats bredvid elementen. Platsen bredvid elementen fanns förstås. Men den där delen med lugnt och ro… Då fixade matte och husse en ny husse som till och med kan skrika högre än Wilda! Jag var irriterad hela helgen (32 timmar, 43 minuter och 16,5 sekunder). Då upptäckte jag att matte visst tar hänsyn till mig. Lillhusse får inte skrika direkt bredvid oss, han får inte komma in i buren och han fick inte klappa mig. Tjejerna Maja och Lucia har ställt upp, men inte jag. Ibland kommer han med mat och ibland sover han. Då har vi matte helt själva! Men det finns en sak som jag hatar trots allt. Det är barnvakten. Matte har den för att höra lillhusse men barnvakten låter ibland förfärligt. Jag kommer aldrig att tycka om den. Men jag börja tycker om lillhusse!

Hälsningar Antonios








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar