söndag 31 mars 2013

Vad vi tycker om husdjur



Maja

Jag älskar husdjur. Det är det bästa vad jag vet. Precis därför fixar jag husdjur till oss ibland. Några fina små djur som kryper runt i pälsen. Det är perfekt för marsvin tycker jag. Lätt att sköta och dom tar inte mycket plats.



Lucia

Dumma Maja som fixade pälsättare. Vem åkte till veterinären? Jag! Vem fick medicinen först? Jag! Vem fick ingen muta? Jag!



Klara

Jag vet inte om jag gillar husdjur. Är dom farliga? Varför måste dom komma hit? Måste vi dela mat med dem?



Antonios

Husdjur?  Här? Är jag inblandad?  Självklart är jag det när matte plockar mig ut buren och tar mig på knä. Men det hände ingenting. Jag blev klappad lite i nacken. Inte ens på matte kan man lita längre. När man bli utplockad, då händer något farligt. Men nu, nu blev jag klappad i nacken. För säkerhets skull svimmade jag trots allt. Man vet ju aldrig. I alla fall har jag nu en ursäkt till mitt sår på ryggen. Det är deras fel. Jag är oskyldig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar