söndag 3 mars 2013

Månadens husdjur



Utan tvivel har jag ett nästan världsberömd marsvin här hemma. Hon har sina fans i Sverige, Tyskland och inte vet jag var. Men sina åsikter roar hon många människor och hon visar att till och med en veterinär kan ha fel. Det där ordspråket att hon är så envis att hon säkert bli 10 år stämmer kanske verkligen på henne. Det kan förstås också beror att hon är lite dement och helt enkelt glömma att vandra vidare. Det är ju positiv och titeln världens äldste marsvin skulle ju passa fint på henne.

I november upptäckte jag på hemsidan av vår veterinär en liten information. Vill du ser din husdjur här?...  Och vad hände? Nu i mars är hon tillsammans med en liten söt hund månadens husdjur.(http://hudiksvallssmadjursklinik.se/) Jag undra mig hur bra dom känner till vår lilla tant eftersom hund passa ju perfekt. Madam bete sig nämligen gärna som en hund. Dessutom har hon nu en ny titel. Duktig jobbat Wilda!

Annars är våra marsvin fortfarande inte hemma och jag saknar dom så mycket. Tack och lov får jag kort ibland och lite information. Men jag hoppas efterDaniels läkarbesök nu på torsdag kan vi bestämma hemresan.

Jag längtar att se Daniels öga när han träffa våra husdjur för första gången. Han vet vart dom bor, han har sett kort och han kommenterade kortet också. Undra mig vad han säger när han upptäcker sitt misstag. Just nu tro han nämligen att vi ha katt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar