tisdag 2 oktober 2012

Hur man uppfostrar sina tjejer



Idag ska jag berätta hur jag gör det! Det första av allt är att man måste acceptera att Lucia är chef. När jag tittar på henne och ser hur hon jobbar, då vet jag att jag är en klok marsvinskille! Till exempel den där biten med att tvätta Wildas ögon är äckligt eller att jaga Klara. Nej det är bara jobbigt. Det finns tusentals andra saker som man också måste göra. Jag har spanat på Lucia och tycker att jag väljer den lätta vägen.

Till exempel när Lucia och Klara bråkar (det gör dom jämnt) då måste jag ju gå emellan när jag är chef. Nu i dagsläget kan jag också gå emellan, men på mitt sätt. Det betyder att jag sitter på tryggt avstånd eller jag vandrar baklänges och uppvaktar dom. När dom är klara går jag till vinnaren och säger grattis! Det räcker väl med den här biten.

Om ni tror nu att jag är mes, så glöm det verkligen. Jag gör faktiskt några saker själv. Äter till exempel gör jag själv, så länge Klara hämtar maten. Gurka hämtar jag också hos matte. Och jag försökte också göra matte glad. Jag bet henne. Jag menar hon vill ju hela tiden att jag går till henne och så gjorde jag det. Tyvärr blev hon inte alls glad. Så jag ska uppfostra matte också. Om jag har tid.
Hälsningar Antonios






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar