måndag 1 oktober 2012

Jag svimmade inte!



Jag blundade bara och blev lite mjuk i kroppen! Ni får verkligen inte lyssna på vad matte säger. Ja, jag vet jag påminde matte om Carl-Gustav, men jag är så modig och stark och lite känslig kanske. Det är min tvillingbror som springer bara när matte rör sig i vardagsrummet. Det är han som inte tål kloklippning. Och det är definitiv han som inte vågar sig ut buren när matte sitter framför gallret!

Men det är jag som är kär i Wilda. Det är jag som vill vara i hennes närhet! Hon är fantastiskt och så snäll och kärleksfull ( obs dom andra tjejerna säger något helt annat, så lyssna inte på dom) och så klok. Klok eftersom hon valde mig. Lite korkad eftersom hon skriker hela tiden efter matte och vill umgås med fienden ähm matte.

Det är definitiv tvillingbrorsan som klättrade på fåtöljen och balanserade på ryggstödet för att kommer åt hö som låg på andra våningen. Oj vad han kunde bli lång och ”väldigt” stadigt på benen. Tjejerna slog vad om han ramlade ner på golvet. Men det gjorde han inte!

Det är jag som lärde tjejerna att använda bottenvåning och det var brorsan som gnagde på mattes kläder.

Det var bara några utdrag från mitt jobbiga liv med tanterna och ähm brorsan. Han gör så många konstiga saker. Tur att jag är helt annorlunda. Jag är helt perfekt och alla tycker om mig!

Carl-Gustav med Blimp (normal)




Carl- Gustav utan Blimp ( onormal)


Jag!!!


3 kommentarer:

  1. Det vet väl jag att du INTE svimmade. Det var bara elakt förtal. Riktiga marsvinsmän svimmar inte.

    Kram på dig Toni.

    PS Du är väldigt lik någon jag kände när jag var yngre och tyckte väldigt mycket om...

    SvaraRadera
    Svar
    1. camilla@ det var förstås brorsan som svimmade!

      Radera
  2. Vem är inte kär i Wilda? <3

    SvaraRadera