lördag 24 november 2012

Hur definierar man rädd?



Jag tycker att ordet rädd kan man byta ut med försiktig! Det är jag nämligen. När Wilda gnager på korkrullen jagar jag bort henne. Jag vill ju inte att hon gör sig illa. När matte sitter bredvid oss håller jag tryggt avstånd. Vem vet vad hon har för sig. Eller när jag hälsar på matte då bli jag glad när jag överlever. Vattenflaskan har jag under pallen. Det var min ide att flytta den så att jag kan sitta tryggt under pallen och dricka.

Jag sitter inte så ofta mitt i buren eller på sängen. Under sängen jo da kan jag sitta, men egentligen är det också för nära matte. Jag förstår inte Wilda som skriker så snabbt hon ser matte och jag förstår inte att hon helst vill sitta hela tiden med matte. Jag förklarar och förklarar att människor är farliga och man måste vara rä** äh försiktig.

Till exempel för några dagar sedan. Matte satt bredvid oss och hon ville ha kontakt. Maja, Klara Wilda och Lucia rusade mot matte. Hon hade något i handen och dom 4 hade slagsmål. När matte såg att jag inte gick dit kastade hon något mjuk ljus gegga i min riktning. I min stora nåd gick jag så långt att jag luktade på den! Sen smakade jag också men tänderna blev väldigt långa i början. Tyvärr måste jag också erkänna att jag upptäckte att jag tycker om banan. Så jag glömde bort att vara försiktig och kastade mig i riktning matte. Hon hade kanske mer banan.

I alla fall är jag annars väldigt försiktig. När damerna bråkar går jag inte emellan. Jag vill ju inte att dom gör mig illa! Jag skriker inte när jag är hungrig. Jag sitter bredvid skålen och ser lidande ut. Jag är försiktig med min röst.  Och jag är försiktig med min päls! Jag glömde bort en eller 2 gånger att vara försiktig. Första gången var det när frissan Klara försökte korta min älskade päls (då bet jag henne) och andra gången var hon brunstig. Nej ingen rör min päls!
Ha en bra dag och var försiktig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar