onsdag 7 november 2012

Jag känner mig hemma!



Igår natt tog jag en liten kvällspromenad i buren och hjälpte till alla tanter med att sova. Konstig nog tyckte dom inte att jag hjälpte till, nej dom skrek att jag störde.

Jag är mindre rädd än vanligt och matte får se mig ibland. Och jag kan tydligen uppvakta folk. Igår hörde matte en liten, liten tyst röst som sade rrrrrrrrrrrr. Det var jag!

Wilda hittade den perfekta sovplats och när matte såg vart hon sov upptäckte matte (inte bara vi upptäcker nya saker) att hon sov precis på den plats som förut har stått hennes tält. Hon minns tydligen något i alla fall. Vi är stolta över henne.

Dessutom fick vi tillbaka vårt tiggsten och Wilda använda den flitig när hon är vaken. Hon har en liten lista som hon måste avarbeta. Vi andra gilla den där listan också, eftersom den är bra. Wilda avarbeta sin lista med att skrika flitig efter allt som står på listan. Vi andra skriker efter resten, alltså extra mat som inte står på listan.

Jag måste kanske visa upp listan tro jag:

Frukost
Gurka
Kornkross
Morot

Visst är den fin?  Allt i allt blir jag modigare och modigare. Jag har varit 3 gånger på övre våningen igår och jag var bara en gång rätt när jag skulle gå ner på trappan. Jag kan till och med äta när matte sitter bredvid skrivbordet. Och jag lämnade den trygga sängen för att hämtar 1 bit gurka i morse! Till omväxlingen är till och med Klara räddare än vad jag är. Jo jag tro jag börja gillar mitt nya hem. Men säg det inte till matte. Hon sa det ju hela tiden att jag kommer och vänja mig. Jag hatar när matte har rätt.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar