måndag 18 juli 2011

Att jobbar natt


Ibland kan det ju händer att jag jobbar natt. Nu har det varit en natt med inte så mycket sömn. Men jag hade mycket tid att fundera över situationen hemma. Lilly äter ju mest när någon kompis är i närheten. Så när jag kom hem i morse började jag med dagens byggprojekt. Resultatet blev perfekt! Nu har Lilly kompisar i närheten och äter tillsammans frukosten med dom.  Det finns bara ett galler mellan dom. Hon tyckte det var jätterolig att utforska halva rummet. Maten glömde hon, i alla fall i början. Just ny äter hon till och med fänkål. Sune uppvaktar sina tanter och försöker gnaga sig genom sitt egen bur in till Lilly. Men här kommer kort på en lite ovanlig frukostgäng.Visst är jag kreativ! :)










2 kommentarer:

  1. Oh, vad skönt att ni kom på varför Lilly inte ville äta som hon skulle! Men jag förstod inte vad som hände med hennes tand... Slog hon i den när hon försökte sig på att gå i trappen?

    SvaraRadera
  2. jag vet inte vad har hänt. Det bero kanske på maten som hon fick. Hon fick ju nästan bara pellets och lite hö och lite maskros. Hon hade 2 maskrosblad i buren. Tänderna har varit långt tyckte jag när hon kom hit. precis som hennes klor. hennes gammal bur kan du se på dom 2 sista kort.

    SvaraRadera