lördag 23 juli 2011

Byggare Petra


Nu vet jag vad lådan betyder! Varsågoda här har ni lådan (utan lock, det får ni se senare) med inhållet .



2 jättefina tjejer som är nästan 2 år gamla. Jag tog lite kort till veterinären. Och jag funderade lite var damerna ska bo. Lådan är ett dåligt alternativ tyckte jag. Särskilt när Vilma satte sina framfötter på kanten.





 Efter fotograferingen, promenaden till källaren och några varv i bostaden hade vi ett hyfsat alternativ.
Först har vi Lillys före detta bur och Majas före detta hus:



Sen har vi en vilsen Lilly som letar efter buren



Och till sist har vi Klara och Vilmas nya hem. Säkrat med stenar, brädor, sänglådan och locket till deras låda. Damerna fick till och med en uteplats!


Lilly fick deras låda och är nöjd. Nu vet jag förstås inte om hon kommer i den men eftersom det finns hus, hö och Majas vinhylla utanför lådan tror jag att hon har det bra.



Transportfrågan är också löst! Jag syr 2 kuddar och Lilly, Vilma och Klara får resa i två Icakorgar. Jag har 2 små korgar som jag använder när vi handlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar