lördag 9 juli 2011

Vad är det för en dag?


Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Flora som fyller födelsedag. 5 år gammal är hon nu. Och precis som vanlig fanns det lite extra god mat. Jag har tagit en promenad till skogen och hämtade lite blåbär. Dessutom hittade jag lite maskros. Dagen blev föresten extra fint genom att vaktmästaren tyvärr klippte gräsmattan på hela uteplatsen. Men som tur finns ju många ängar här omkring där man kan hämtar maskros.

Hemma igen fixade jag tårtan. Normalt får födelsebarnen äta först men vi har ju Maja. Flora vet vad som gäller och hon hann faktiskt förre Maja till eller rättare sagt på tårtan. Till och med Wilda var vaken och åt med dom andra. Bara lilla Klara hade det lite svårt att hitta något ätbart. Vilken tur att det fanns knäckebröd! Resten åt gurka, maskros, blåbär, äpple, vindruva och paprika. Klara fick till och med ett pris eftersom hon var extra glad! Jag undrar faktiskt vad hon har varit i sitt före detta liv? Bulldozer?  

Självklart har jag också en liten present till henne. Men den får hon först efter semestern. Jag hittade en hängmatta till dom. Den finns nämligen i tyskland. Hängmatta är fint och praktiskt. För mig är det lätt att städa. Marsvinen kan sitta i hängmattan och vi har ju Maja så är hela hängmattan med tak. Maja kan då sitta på taket och se söt ut.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar