tisdag 26 juli 2011

Wilda som partyflickan


I helgen fyllde lilla Wilda 5 år. Partyt började förresten med att väcka Wilda. Annars skulle hon säkert ha missat sin fest. Jag vet ju hur Wilda är. Jag lyckades till och med förvirra henne när jag pratade om hennes skrivbord. Efter 2 år har Wilda lärt sig att man inte ska sitta på skrivbordet innan frukost. Då kommer matte och pratar om skrivbord. Hon är lite konstig ibland.

I alla fall satt till sist en misstänksam Wilda på skrivbordet. Men hennes attityd ändrade sig väldigt snabbt när hon såg tårtan. Födelsedagstårta på skrivbordet – en av hennes stora drömmar. Där satt hon och tittade länge på tårtan och försökte välja någonting som hon ville äta först. Det finns nämligen saker som man inte kan göra när Maja är i närheten. Att välja den bästa matbiten till exempel. Synd bara att Wilda inte fick hela tårtan på skrivbordet. Efter första biten vandrade vi tillbaka till Sune och tanterna. Wilda helt nöjd och inte alls förvirrad som hon brukar vara. I alla fall största delen av dagen.

På kvällen lyckades hon att hoppa från handen och hamnade hos Lilly. Där fanns nämligen fortfarande lite morot. Lilly blev helt uppspelt över Wilda. Hon pratade, nosade på Wilda, gjorde glädjeskutt och tyckte det var helt fantastiskt att Wilda hälsade på. Ja och vad gjorde tant Wilda? Hon åt. Jag samlade in Wilda och satt henne tillbaka på rätt sidan av gallret.

Men i morse hade dom ett långt samtal som jag avbröt när jag kom med frukosten. Dumma mig. Äntligen sitter ett annat marsvin bredvid gallret och jag stör. Normal sitter ju Sune där och dreglar. Lilly vet vad han vill och visar rätt sidan. Då sitter hon och ser helt omedveten ut, svänger lite med rumpan och han blir nästan galen. Han tyckte säkert att det var synd att inte han hamnade på fel sidan.






1 kommentar:

  1. GRATTIS WILDA!! 5 år, det är en ansenlig ålder för en dam av ditt släkte...

    SvaraRadera