fredag 22 juli 2011

Hur transporterar man 9 marsvin?


Precis den här frågan har vi ställt oss igår kväll. Allt började med att telefonen ringde och vi hörde: ”Hej vi fick telefonnumret av veterinären…” Första tanken var, vad bra att veterinären kom ihåg oss. Andra tanken om hur många marsvin handlar det sig den här gången. Oh vad bra bara 2 marsvinstjejer och deras låda (?) följer med. Det låter riktig bra, eftersom vår extra bur är ju upptagen med Lilly. När jag la på luren började jag undra vad ”låda” egentligen betyder. Men ingen fara vi vet mer på lördag och då kommer också några kort.

Det som vi inte riktig än vet är hur vi får plats med 5 transportboxar i vår bil. Och ändå bättre varifrån får jag 2 transportboxar? Vi har nämligen bara 3 styck.

2 kommentarer:

  1. Petra, Jag har flera transportburar jag kan låna ut i olika storlekar. Var bor du? Jag bor i Tyresö utanför Stockholm. Maila mig camilla@kringelkroken.se

    SvaraRadera
  2. Papperskartonger går utmärkt!!!!

    SvaraRadera