torsdag 7 juli 2011

Det luktar sommar

Klara har blivit kompis med Nessie (jag tro strumpan kommer heter Nessie för alltid)! Hon hoppar runt som en galning, äter hos Nessie och är glad och rädd precis som vanlig. Dessutom beter hon sig som architekt och flyttar mysskuddarna. Jag misstänker att hon inte tycker om att dom står mot väggen och så flyttar hon dom mot trappan i stället. Ibland kan det hända att hon inte kan lämna 4: våning eftersom kudden är i vägen. Men vem bryr sig.

Dom bryr sig inte heller att hela bostaden luktar efter älgört och fläderblommorna. Jag vet nu hur dom måste känna när man öppnar balkongdörren. Varje gång börjar marsvinskören: ”hjälp vi är så hungrig” När jag kommer in i bostaden just nu bli jag väldig sugen på flädersaft….
I den här veckan började sommarproduktion på allvar. Fläder hade blivit klar, älgört hittade jag och dessutom fick jag aprikoser. Jag gillar den här årstiden. Det finns så mycket ute vad man kan använda. Till exempel kan en enkel maskrosblomma göra hela familjen glad. Blad till marsvinen och blommorna till mig. Jag kan lova att maskroshonung är en smakupplevelse! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar