söndag 27 maj 2012

Gasangrepp

En sak som normalt är absolut inte roligt, men idag är det bästa vad jag vet. Okay dom sista 35 minuter hade jag akut behov av en täppt näsa. Han vet ju inte hur han luktar eller tror Sune R att han bli av med mig snabbare när jag stödmata honom? Jag har ingen aning men det känns så skönt och jag hoppas att han är på bättringsvägen. Aldrig trodde jag att jag skulle bli så glad när någon pruttar och särskilt inte när jag måste lukta på honom också. Jag förstår nu varför de andra marsvinen sitter långt bort från honom i buren.

Sune R pruttar för glada livet och dessutom bajsar han mer än igår. Jag är så stolt över honom. Damen i extraburen, över henne är jag mer bekymrad. Hon kan också prutta och jag var glad att jag inte var offret. Hon valde det perfekta tillfället, rakt in i veterinärens ansikte! Vår lilla gulliga Flora. Hon tappar vikt trots stödmatning och medicin. Vi var hos veterinären i fredags och jag hade ett bajsprov med mig men veterinären vill inte. Efteråt tyckte jag att jag var dum att inte pressa veterinären men jag är helt enkelt trött. Jag sover för lite och har inte tid att vara ute eller göra något annat. Ibland orkar jag inte och vill bara ge upp. Men då kommer sån situation som nu och man orkar lite till. Jo och till nästa stödmatning av Sune R ska jag ha ett nytt redskap. En klädnypa!

1 kommentar:

  1. Typiskt karlar att lätta på trycket när som helst! ;)
    Jag tycker att du gör ett superjobb med dina sjuklingar. Dom har tur som bor hos dig!

    SvaraRadera