tisdag 1 maj 2012

Gräs är ätbart

Igår lyckades jag att skrämma Sune R två gånger. Båda gångerna lade jag in lite gräs.  På kvällen lurade jag honom i ett halvt grässtrå och det var gott. Sen blev det andra halvan och i morse åt han med 4 tanter. Vårt ASS- svin missade gräskalas eftersom hon sov. Normalt brukar jag väcka henne men efter igår ville jag inte skrämma Sune R i väg.

Han försökte till och med uppta några gamla färdigheter. Minnen kom tillbaka tydligen. Då satt han och bråkade med alla som satt framför hans näsa. Tanterna har inte så bra minne som Sune R och kände sig besvärade.  Men i alla fall tycker alla om gräs här och inte bara tanterna.

Till sist upptäckte Sune R en sak till och tyvärr gick det inte att ta kort. Klara var brunstig och han försökte sin lycka hos henne. Nu tycker ju Lucia att det är bara hon som får plåga sin syster Klara. Först kommer Klara och efter henne springer Sune R och Lucia. Han lyckades faktiskt springa på henne förre Lucia (trodde han). Konstig nog kändes lite konstig. Det luktade definitiv inte som en brunstig tant. Jag gapskrattade över hans min.  Klara räddade sig nämligen under en pall och lilla Sune R hamnade på taket. Av misstag!!  Så kan det går när Man har bara en tanke i huvud.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar