torsdag 30 juni 2011

Jag undrar om buren är lite för stor

I morse vaknade jag efter en natt med inte så mycket sömn. Ingen aning varför, men marsvinen passar på såna dagar alltid på att vilja ha frukost så tidigt som möjligt. När jag kom in till dom satt Lucia precis som vanligt bredvid gallret och väntade. Resten var också vakna, det kan jag lova. Från 4: våningen däremot hörde jag en ilsken röst som skrek efter mig. Wilda har ett bestämt skrik när hon behöver hjälp. Okay allt såg ut som vanligt. Wilda under höet. Men varför skrek hon? Jo igår matade min man de och han lade i kanske för mycket hö. Inte vet jag. I alla fall gick Wilda vilse under höet och hittade inte ut.  Så jag plockade upp höet och Wilda. Hon passade på att tigga om skrivbordet när jag hade henne på handen.  Men det kunde hon glömma!

Sune däremot hade lite andra problem igår. Jag var ute på uteplatsen och plockade lite gräs och fördelade gräset i marsvinsrummet. Tyvärr råkade jag att tappa ett blad i hölådan. När marsvinen kom ner till gräset hamnade Sune i hölådan.’


Tanterna däremot satt utanför och åt.


Sune undersökte hela lådan och han letade länge! Tanterna åt och bråkade. Det fanns tydligen bara ett maskrosblad som var ätbar.


Men när han hittade vägen till gräset blev han jätteglad.


Wilda däremot hade ett annat problem. Hon bråkade med ett marsvin. 



Så när gräset var slut behövde hon lite semester på skrivbordet. Hej matte stäng tältet, jag vill sova!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar