måndag 13 juni 2011

Taxi


Jag träffade en olycklig Wilda efter frukosten. Hon testade Majas klättertorn och fastnade i transportboxen. Det var inte det första gången att jag räddade henne därifrån. Det kan jag lova. Blicken såg lite skuldmedveten ut (Wilda vet att hon inte ska klättra) och det var inget fel på rösten. Varför känner jag mig igen? Precis, vägen dit bruka alltid går bra men tillbaka det är en annan sak. Hur var det sist när vi var ute på stranden? Nej jag vet hur Wilda känner sig och dessutom ska det väl vara så att man lika sina husdjur?

Våra sommargäster däremot börjar känner sig hemma. En vecka är de här nu och igår kväll flirtade de med lilla Sune som var helt frustrerad att han inte hade tillgång till alla tjejer. Tänk då sitter 2 i vardagsrummet och han fick inte gå dit. Men genom gallret hade de väl några samtal.

Jag är helt säkert att Maja snackade med dom. Annars skulle dem väl inte bete sig som Maja. Utom klättrande (det gör de inte) bete dom sig precis som Maja. Ok de är lite lat och går bare ett varv när de har golvtid.

Matsignalen däremot känner dom igen! Lizzy sträckte huvuden fram under höet, med hö i munnen och tiggde om frukosten. Och det känner jag också igen. Som sagt de känner sig hemma!

Ha en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar