tisdag 7 juni 2011

sune och tanterna

Jag har funderat länge att börjar en blogg. men nu ska jag börjar. Det kommer vara en blandning mellan tyska och svenska och jag har problem med svensk grammatik.
Idag har vi en varmt och fint sommardag. Bredvid mig sitter 5 tanter och en rädd Sune. Sune är chefkastrat och om ni säger oj 6 marsvin, så kan jag bara säga att det stämmer inte. jag har bara 1 marsvin och han har 5 tjejer! Normalt är han nyfiken och påflugen men inte idag. Skället är att jag byggde upp extraburen till sommargäster. Sune tycker inte om extraburen eftersom han fick bo 2 veckor i buren innan han flyttade in hos tanterna. han är helt enkelt rädd, att han ska flyttar ut ur paradiset. Själv kom han hit i slutet av december och han trivs bra här. Marsvinstjejer är det bästa vad han vet. Utom maten! han kan bara en låt och det är rrrrrrrr. det betyder allt mögligt hos honom. Om man ta en annat marsvin som kan lite mer marsvinsspråk betyder det att en annat marsvin bli uppvaktat. Särskilt i början var det lite jobbig. Hjälp man vet ju inte om han menade mig, maten eller kompisen.Alla har överlevt, Sune lärde sig att man kan faktiskt gå förbi en tjej och tjejerna började tycker om honom.idag har jag en fantastisk marsvinsgrupp med 6 olika personligheter. och precis om de kommer bloggen att handlar.

1 kommentar:

  1. Hej Petra!

    Vilken fin blogg du har! Lycka till med bloggandet!

    SvaraRadera