söndag 12 juni 2011

Lucia


Livet är fullt med överraskningar. Att bli placerat i en djuraffär med bara 4,5 veckor är en dålig överraskning. Men att kommer ut därifrån och hamnar här är en bra överraskning.

Till sist hade Lucia en överraskning till oss. Nu i dagsläge är överraskningen 1,5 år gammal och bor i Göteborg. Och tjejen som kom hit med bara 300 g överlevde födelsen, uppfostrade ett unge och är nu en snygg dam med en vikt över 1,2 kg.  Hon tycker till och med om vår kastrat!

Så var det inte i början. Killarna tyckte hon inte alls om. Hon satt många timmar i höhäcken och gömde sig. Hon var rädd och tänkte precis som sin syster att allt och alla är livsfarlig.

Jag glömmer aldrig den dagen när hon började slicka mig på handen eller när jag fick klappa henne. Trots en dålig start (vem vill bli dräktig med bara 4 veckor) fick hon till sist ett bra liv. Och ett bra jobb! Vårt lilla Sune kan inte skrika efter mat, men han kan placera Lucia bredvid stängsel och låter henne skrika efter mat.

 När jag kom dit blev han och hon glad att se mig. Matte är vaken och nu är det dags för mat. Tyvärr var klockan bara 6.  Men jag kunde inte säga nej till duon. Resultat är nu att Lucia sitter bredvid stängsel och väntar på mat redan när det bli ljust ute. Snart får hon sitter där hela natten eftersom det bli inte mörkt här på sommaren. Lycka till tjejen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar