söndag 14 augusti 2011

Borta är hemskt - att åka hem är hemskt


Jaså då var semestern slut. Det sista vad jag såg när vi åkte på resan var, en liten Flora som hoppade tillbaka i transportboxen eftersom hon ville hem. Bredvid henne satt Wilda och tiggde om Taxi. Resten såg jag inte alls, dom gömde sig i buren. Utom Klara, hon gömde sig utanför buren och flyttade först 5 timmar senare tillbaka till gruppen. Med den där bilden framför mig åkte jag iväg till Tyskland. Gissa om jag var glad att åka i väg. Men det bästa fick jag från lilla Lilly. Hon kissade ut transportboxen på mina resbyxor.

Efter några dagar i tyskland hamnade jag i en djurbutik. Där upplevde jag precis hur Sune måste ha känt sig när han såg en tjej och det fanns ett galler emellan. Jag själv stannade framför marsvinen i butiken och längtade efter mina marsvin.

Med tanken på lilla Wilda lyckades jag att klättra in i flygplanet utan större problem (jag är flygrädd). Och vägen från Arlanda till Knivsta slutade aldrig, så kändes i alla fall. Äntligen framme såg jag lilla Wilda som tiggde efter Taxi, men eftersom Lilly som satt i buren bredvid också ville hälsa blev det bara en kort stund på armen. Efteråt ville inget marsvin längre hälsa på mig.

Hemma igen blev det inte alls bättre. Buren var inte klar och jag måste lägga i kutterspånen. Wilda fick inte tälta, Sen var frukosten inte bra(det saknades fänkål och selleri) och till sist städade jag rummet i morse. Nu sitter dom i buren och gömmer sig. Man vet ju aldrig om matte kommer tillbaka med transportboxen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar