söndag 28 augusti 2011

Det lyckligaste marsvinet i hela världen


Utom tvivel är det vår lilla Wilda. J Äntligen har matte lite mer tid och hon får tälta varje dag. Dessutom får hon sina elefanter på skrivbordet.  Livet är underbart. Igår var hon på mig hela tiden. Slickar på handen, pratar utan paus och hon ville bli klappad. Just nu sitter hon på toaletten bredvid mig och njuter. I buren får hon nämligen inte sitta i lugnt och ro på toan.

Maja känner sig också lycklig. Äntligen har matte slutat med antibiotika, bene bac gel och stödmatning. Hon var först till maten i morse och Maja äter själv. Det finns bara en sak och den är Maja tappar fortfarande vikt. Jag vill inte stödmata henne med sprutan eftersom då sluta Maja att äta själv. Jag har testat olika saker dom sista dagarna. Först Wildas elefanter, sen morotpellets och till sist torrfoder. Maja vägrar att äta något annat än grönsaker och hö! Hon är väldig noggrant med sin hälsa! Ja och jag vet inte vad jag ska göra med henne. Hon är pigg och glad och tuggar hö varje gång när jag se henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar