tisdag 13 november 2012

Idag träffade jag en ny kille



Och jag tycker inte om killar! Matte, Lucia och jag åkte iväg. Lucia och jag i transportboxen. Matte åkte utanför transportboxen. Jag förstår fortfarande inte varför matte inte sitter i transportboxen.

I alla fall åkte vi igen till den läskiga men snälla tanten. Jag kände igen bordet. Sist var det ju lite roligt där, så jag klättrade ut och in i transportboxen, klättrade på matte och jag visade att jag kunde hacka tänderna igen. Så det blev taxi in i transportboxen direkt.

Medan jag satt där inne och gjorde vad jag måste göra dök en kille upp. Han tittade i transportboxen och störde mig. Matte bestämde att jag måste åka ut med taxin.

Han ville åt mina tänder! Först trodde jag att han bara ville titta, men sen såg jag saxen. Jag bönföll matte att ta mig därifrån. Hon tog upp mig på armen  och jag blev glad att hon lyssnade på mig. Men vad gjorde matte?  Hon hjälpte killen. Det var väl fräckt gjord av matte!

Killen klippte mina tänder och jag är vant att få muta efter något hemskt. Pfui då hade matte glömt elefanterna hemma. Efter proceduren med saxen fick jag bara klättra in i transportboxen. Bra att Lucia var med, hon kissade ut ur transportboxen på mattes byxor. Det kallas solidaritet vet jag. Hemma igen försvann jag under hängmattan och den nästa utflykten kan de göra utan mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar